Навіть коли показники налаштовані, є ризик, що система залишиться красивою іграшкою - в тому випадку, якщо значення показників не прив'язані до ефективності відповідальних осіб і заробітної плати.
Мотивація і ефективність персоналу
Система дозволяє бачити інформацію на одному екрані по всім співробітникам.
Даний екран дозволяє перейти від питань «що робив» до питань «що зроблено», а при розвитку ситуації - і до питань «що буде зроблено» (ефективність персоналу).
Цей інструмент протипоказаний керівникам, готовим слухати сльозливі історії про те, чому не вийшло в черговий раз. Він буде дуже корисний тим, для кого головне - результат!
Матриця ефективності
Для зв'язку показників і відповідальних, Contentum KPI використовує механізм «матриць ефективності». Він механізм дозволяє задати параметри «від чого залежить ефективність співробітника» для кожної посади.
Далі механізм показників і налаштований своєчасний збір значень дають можливість трансформувати ефективність співробітника в грошовий еквівалент.
Матрицю ефективності можна порівняти з щоденником. Щомісяця (квартал, рік) хтось туди записує, що людина повинна зробити в рамках періоду. А в кінці періоду - чітка картина, що зроблено, а що не зроблено.
І кожен місяць - все спочатку.
Шаблон матриці ефективності
Структура мотиваційної схеми і відповідальність співробітника змінюються не так часто, тому ми передбачили механізм «шаблонів матриць ефективності». В системі можна для кожного співробітника або функціональної групи задати стандартну модель ефективності.
Використання «шаблонів матриць ефективності» дозволяє не починати кожен період з «чистого аркуша», при цьому дає можливість гнучкого зміни стандартних схем для співробітників, чий функціонал і мотиваційна схема відрізняється від основної групи.
«Шаблон матриці ефективності» - це набір елементів, за допомогою яких може бути проконтрольована результативність конкретного співробітника.
Просто перенесіть в систему мотиваційні схеми, прийняті в компанії, використовуючи конструктор Contentum KPI. Це зробить роботу набагато зручніше.
Однією із складових частин в матриці є показники.
У матрицю можна вивантажити показники, для яких співробітник призначений відповідальним згідно матриці відповідальності, а також додатково додати будь-які заведені в систему показники.
Далі для кожного показника встановлюється його вага - тобто чітко визначається, які показники є більш важливими, а які менш.
Ще один можливий елемент матриці - це SMART-завдання.
SMART = Specific (Конкретний), Measurable (Вимірні), Achievable (Досяжний), Relevant (Релевантний), Time-limited (Обмежений у часі).
Застосування технології SMART дає хороший ефект для вирішення творчих завдань і мотивації персоналу на виконання робіт понад обсягами (межами) посадової інструкції.
Для SMART-завдання тут же можна налаштувати контроль виконання, встановити вагу.
Класичний механізм оцінок також може бути використаний для оцінки ефективності персоналу.
Можна налаштувати будь-яку схему оцінок - від оцінок керівника до оцінок за методикою «360».
Оцінки є самостійним елементом матриці, який можна включити в загальний набір, встановивши вагу, а також використовувати окремо.
Система пропонує настройки, а вибір методики залишається за Вами.
Виконавча дисципліна - ще один контрольний елемент матриці.
Якщо цей компонент включений, то в будь-який момент часу є можливість подивитися, скільки завдань було поставлено, скільки виконано в термін і скільки прострочено.
Система може автоматично підраховує який відсоток доручень виконується вчасно і в залежності від цього розраховує відсоток ефективності.
З чого почати?
Налаштування ефективності варіативні, можна зібрати будь-який набір. АЛЕ! Починати краще з самого простого і йти по шляху постійного поліпшення, додаючи показники, ускладнюючи матриці і т.д. Складні моделі, напевно, зазнають фіаско, так як врахувати всі нюанси ДО дуже складно.